Over the years students from Chalmers School of Entrepreneurship and the School of Intellectual Capital Management have conducted several projects all around the globe. In the year of 2009, the Seaweed Center Project was founded by the students of CSE'10. Since January 2010 the students of ICM'11 will take over the task of further develop the project. This blog has the purpose of giving you the opportunity to follow the development of the project.

Tuesday, November 2, 2010

Tuesday Nov 2

Hakuna Matata – Hakuna Matiti – Hakuna Matako!

We woke up all excited about the second workshop with the ladies, this time taking place in the Seaweedcenter. At 9am everything was prepared and the ladies started to drop in, except for Monaisha – the only one who speaks English. After 45 minutes we were mentally prepared on doing the whole thing in body language and Swahili and we struggeled with explaining our thoughts based on our three page dictionary in Lonley planet. It was hard to know if the women were nodding politely or if they understood anything of what we were trying to say. When Annika showed the sign boards they got super excited about seeing themselves on the pictures and they wanted to bring them home. After some turbulent minutes Monaisha arrived and we could finally start a two way communication. We demonstrated the soap machines and what the shop will look like and then it was time to go upstairs to package the soap that was prepared this Sunday. Inspired from kids club arts and crafts sessions I tried to make a pedagogic work flow with different stations and the women took on the task with enthusiasm. After 1,5 intens hours we ended up with 350 soaps (that will be sold on the “ZanziBar Soap Party at Yaki-Da” Dec.3.) – SUCCESS!




We showed our appreciation with a few applause and eating watermelon. We also made plans for having an English class on Friday and we will join the ladies tomorrow morning to harvest seaweed. During the workshop Sebastian found a new friend who outcompeted him in advanced subtraction.

There was no time to waste and despite yesterdays success it was time to go for another shopping trip in Stonetown. This time it was a girls´shopping trip and our new friend Monaisha came with us.Annika and I found ourselves bargaining oil prices in a small office in the suburbs and buying clove scent from a hole in the wall in narrow allyes. And I totally agree with Sparre “It´s not like the market in Nossebro”

Back at the hotel we were exhausted and there was only one thing to do – AW on the beach!



2 comments:

  1. Grymt kul att höra hur det går för er, kör hårt!

    Maisha marefu!!

    // Erik G CSE10

    ReplyDelete
  2. Läge för att översätta den nya kampsången till Swahili ?? Flödeshastighetshöjande.....

    Bra jobbat! SM

    Ni som vandrar genom livet, mot ett ständigt fjärran mål
    Stanna upp ett tag och grubbla: är det nån som sett min tvål?

    Så säg mig, var är tvålen, vänner?
    Ser ni tvålen, vänner?
    Undran och skräck jag känner – var var var?
    Jag undrar blott: var är tvålen, broder?
    Ge mig tvålen, syster!
    Söken och leten tåligt,
    Va’ de’e det dåligt,
    Utan tvål
    (Skum, skum, skum)

    Well well well, well well well,
    Om du så har gyllene borstar, om du så har silverkar
    Utan tvålen blir du blott och bart en badande barbar
    Du må komma parfymerad, i dyra oljor smord
    Utan lödder badar slödder, det är dock ett visdomsord

    Så säg mig, var är tvålen, vänner?
    Ser ni tvålen, vänner?
    Undran och skräck jag känner – var var var?
    Jag undrar: var är tvålen, broder?
    Ge mig tvålen, syster!
    Kärnan ska va i skalet,
    Va’ de’e galet,
    Utan tvål

    En man ska va förmögen, och ha pengar på sin bank
    Men uti badet utan tvål kan han betrakta sig som pank
    (skum)
    Du kan likna hela jorden vid ett tvättfat i emalj
    Som blir värdelösa utan denna renande detaj

    Så säg mig, var är tvålen, vänner?
    Ser ni tvålen, vänner?
    Undran och skräck jag känner – var var var?
    Jag undrar: var är tvålen, broder?
    Ge mig tvålen, syster!
    Att sin lekamen löga
    Lönar föga,
    Utan tvål
    (skum skum skum)

    Tvål-eluliah!
    När Susanna var i badet, för att öva sim och krål,
    Hade Joakim rest in till Babylon att köpa tvål.
    Litervis champagne i karet hade Madamme Pompadour:
    Trettitvå när hon klev i, och trettitre när hon klev ur…

    Så säg mig, var är tvålen, vänner?
    Ser ni tvålen, vänner?
    Undran och skräck jag känner – var var var?
    Jag undrar: var är tvålen, broder?
    Ge mig tvålen, syster!
    Mycken må vara möjligt,
    Va’ de’e löjligt,
    Utan tvål

    Var det inte bra (utan tvål)
    Ingenting att ha (utan tvål)
    Bara fusk (utan tvål)
    Var det snusk (utan tvål)

    Var den gul? (Nej, nej, nej)
    Var den blå? (Nej, nej, nej)
    Var den svart? (Nej, nej, nej)
    En liten rutig tvål
    Säg, var den lång? (Nej, nej, nej)
    Var den kort? (Nej, nej, nej)
    En fet tvål? (Nej, nej, nej)
    En liten knubbig tvål.

    Så säg mig, var är tvålen, vänner?
    Ser ni tvålen, vänner?
    Undran och skräck jag känner – var var var?
    Jag undrar: var är tvålen, broder?
    Ge mig tvålen, syster!
    Söken och leten tåligt,
    Var det dåligt,
    Var det galet,
    Var det tokigt,
    Visst e det ruskigt konstigt
    Utan tvål!

    Povel Ramel - Var är Tvålen?

    ReplyDelete